Informacje
Dostawa
W naszej firmie stawiamy na satysfakcję klientów, dlatego stworzyliśmy przejrzystą i prostą politykę zwrotów. Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś w pełni zadowolony z zakupu, daj nam znać — pomożemy Ci znaleźć rozwiązanie!
Zwroty
Kto może zwrócić zakup
Możesz zwrócić zakup, gdy kupujesz jako konsument, czyli:
jesteś osobą, która nie prowadzi działalności gospodarczej
prowadzisz działalność gospodarczą i jako osoba fizyczna kupujesz produkt na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego[1]. Na przykład prowadzisz warsztat samochodowy i kupujesz drukarkę na potrzeby warsztatu.
[1] Dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych zgodnie z art. 7aa. Ustawy o prawach konsumenta (dla zakupów zrobionych do 31 grudnia 2022 roku – art.38 a. Ustawy o prawach konsumenta).
Kiedy sprzedający może odmówić prawa do zwrotu
Może tak się zdarzyć, gdy:
kupisz od osoby prywatnej, czyli od sprzedającego, który nie jest przedsiębiorcą – w tym przypadku sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu zamówienia. Informacje na ten temat znajdziesz w ofercie, w części O sprzedającym.
Jeśli sprzedający – osoba prywatna – zgadza się na zwrot produktu, powinien jasno określić jego warunki, czyli podać: ile masz czasu na zwrot, w jaki sposób możesz odesłać zamówienie i jakie będą koszty zwrotu. Te informacje sprzedający powinien umieścić w ofercie, w części Zwroty.
kupiony przez Ciebie produkt spełnia jedno z kryteriów Ustawy o prawach konsumenta – art. 38. Sprawdź, których produktów sprzedawca nie musi przyjmować w ramach zwrotu.
Nie każdy zakup możesz zwrócić. Niektóre produkty, jak na przykład bielizna czy towar na zamówienie, mogą nie podlegać zwrotowi. Jeśli sprzedający odmawia prawa do zwrotu, informację na ten temat powinien zamieścić w ofercie, w części Zwroty.
Jak zrezygnować z zakupu
Z zakupu możesz zrezygnować na dwa sposoby: poprzez anulowanie zakupu lub zwrot produktu. Zarówno anulowanie zakupu, jak i zwrot produktu są jednoznaczne z odstąpieniem od umowy. Zapoznaj się ze szczegółami obu możliwości.
Anulowanie zakupu
Dzięki opcji [anuluj zakup] możesz szybko zrezygnować z zamówienia, niezależnie od tego, czy zakup jest już opłacony, czy nie. Jeśli sprzedający udostępnia anulowanie zakupu, opcję znajdziesz w szczegółach zakupu. Nie anulujesz zakupu, gdy:
sprzedający zmienił status Twojego zamówienia na: W realizacji, Przygotowane do wysyłki lub Wysłane
sprzedający podał numer do śledzenia przesyłki
jeśli kupując prosisz o fakturę
kupujesz z konta firmowego
od momentu złożenia zamówienia minęły 3 dni.
Dowiedz się więcej o anulowaniu zakupu.
Może się zdarzyć, że anulujesz zamówienie, ale sprzedający mimo wszystko zdąży nadać do Ciebie przesyłkę. Wówczas w Twoim zamówieniu zmieni się status przesyłki, możesz otrzymać również od sprzedającego powiadomienie o wysyłce. W takiej sytuacji skorzystaj z opcji zwrotu produktu opisanej poniżej.
Zwrot produktu
Jeśli nie masz możliwości anulowania zamówienia, skorzystaj z opcji [zwróć zakup]. Znajdziesz ją w szczegółach zakupu. Opcję zobaczysz, gdy:
opłacisz swój zakup płatnością z góry, wybierzesz płatność za pobraniem lub płatność przy odbiorze osobistym
sprzedający dodał w zamówieniu numer do śledzenia przesyłki.
O tym, że chcesz zwrócić produkt, poinformuj sprzedającego. Zrobisz to poprzez na przykład poprzez Formularz zwrotu, czyli oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W dalszej części artykułu dowiesz się, gdzie znajdziesz Formularz i jak zwrócić przedmiot.
Z możliwości zwrotu skorzystasz zarówno zanim otrzymasz zamówienie, jak i po odebraniu przesyłki. Możesz zwrócić produkt:
nowy
używany
powystawowy
poprezentacyjny
przeceniony.
Jeśli jest to zwrot wyłączony, w formularzu zwrotu nie będzie opcji odstąpienia od umowy. Zobaczysz wtedy informację: Produkt z wyłączonym prawem odstąpienia od umowy.
Jak zwrócić zakup
Ile masz czasu na powiadomienie sprzedającego o zwrocie i odesłanie zamówienia
Zgodnie z prawem masz maksymalnie 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić sprzedającego o zwrocie przedmiotu, na przykład poprzez wypełnienie Formularza zwrotu Allegro. Sprzedający może wydłużyć ten termin – informację o tym znajdziesz na stronie oferty, w części Zwroty.
Po wypełnieniu Formularza zwrotu masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.
Reklamacje
Jeśli zakupiony produkt jest uszkodzony lub niezgodny z opisem, prosimy o natychmiastowy kontakt. Zgłoszenie reklamacyjne należy zgłosić w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania zamówienia. Zajmiemy się reklamacją jak najszybciej i w razie potrzeby wymienimy produkt lub zwrócimy pieniądze.
Koszty dostawy
Zamówienia powyżej 1000 zł – dostawa gratis!
Dla mniejszych zamówień koszt dostawy to:
49 zł – meble drobne (np. krzesła, stoliki)
99 zł – meble większe (np. sofy, szafy)
Koszt dostawy jest widoczny w koszyku przed potwierdzeniem zamówienia.
Procedura zwrotu pieniędzy
Po otrzymaniu i sprawdzeniu zwróconego produktu, zwrócimy pieniądze na konto bankowe, z którego dokonano zakupu, w ciągu 14 dni roboczych. Jeśli produkt został zapłacony przy odbiorze, pieniądze zwrócimy na wskazany przez Ciebie numer konta.
Ograniczenia
Z powodu charakteru naszych produktów, nie przyjmujemy zwrotów na produkty wykonane na specjalne zamówienie (np. meble na wymiar) ani produkty, które zostały złożone lub używane.
Gwarancja
Na wszystkie nasze meble udzielamy 2-letniej gwarancji na wady fabryczne. Jeśli napotkasz jakikolwiek problem z produktem, skontaktuj się z nami — postaramy się jak najszybciej rozwiązać problem.